صفحه اصلی / سازگاری با کم آبی / اخبار سازگاری با کم آبی / تصمیم های مهم برای تامین آب شهرستان تربت حیدریه

تصمیم های مهم برای تامین آب شهرستان تربت حیدریه

نشست هم اندیشی شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی شهرستان تربت حیدریه با حضور مدیر عامل شرکت اب منطقه‌ای خراسان رضوی و هیات همراه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با هدف تامین آب مورد نیاز این شهرستان برای سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، “محمد علایی” در این نشست با بیان مشکلات تامین آب بخش کشاورزی در پی کاهش بارندگی‌ها، خواستار ارائه آمار دقیق نیازهای آبی در سال ۱۴۰۱ و در عین حال همراهی بیشتر در تامین آب مورد نیاز تمام حوزه‌ها شد.

وی افزود: تامین آب شرب در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دغدغه اصلی ماست؛ موضوعی که برای حل آن باید برنامه‌ریزی شود و به صورت جدی وارد کارزار شویم.

“علایی” خواستار تحقیقات علمی و تخصصی در خصوص برنامه‌های بلندمدت تامین آب در سال ۱۴۰۲ شد و خاطرنشان کرد: تامین آب شرب جامعه شهری و روستایی خط قرمز ماست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به این که مشکلات تامین آب در نشست های دوستانه و صمیمی قابل حل است تصریح کرد: دغدغه ما تامین آب مورد نیاز شهرستان هاست و معتقدم با برگزاری جلسات صمیمی با مدیران مرتبط مشکلات قابل حل است البته در این خصوص باید مطالعات ساختاری صورت بگیرد.

در این نشست که  با حضور “عابدینی” دادستان و “شرافتی راد” فرماندار و نمایندگان تشکل های کشاورزی برگزار شد تصمیمات مهمی در خصوص تامین آب مورد نیاز این شهرستان اتخاذ وتامین آب مورد نیاز شهرستان تربت حیدریه در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه چاه‌هایی که در تملک ارتش است برای تامین آب مورد نیاز شهرستان مورد بهره برداری قرار گیرد. تامین آب مورد نیاز مجتمع گلخانه‌ای و دامداری ۷ لیتر بر ثانیه، پروژه شصت دره برای ایجاد محیطی گردشگری برای شهروندان، جداسازی آب مورد نیاز صنعت، مشکلات آبیاری فضای سبز شهری، هدر رفت ۳۰ درصد رواناب ها در مناطق شهری و همچنین ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب از موارد مطرح شده بود که مقرر شد نشستی دیگر برای طرح این موضوعات برگزار شود.

این مطالب را نیز ببینید!

مسابقه بزرگ ناجیان آب (فراخوان مسابقه و محتوای آموزشی)

دانش آموز عزیز شما در هر شهر یا روستای استان خراسان رضوی که زندگی می …