صفحه اصلی / خبرها / علائی: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برای سال 1401 استارت زد

علائی: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برای سال 1401 استارت زد

نشست دانش افزایی و هم اندیشی «مشهد دشت پایدار» با حضور مدیر عامل، معاونان و مدیران اجرایی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در دفتر مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، «محمد علایی » در این نشست با اشاره به این که خبرهای خوشی درباره جذب اعتبارات مالی در حوزه آب به گوش می رسد گفت: ضروری است همه واحدهای مرتبط با حوزه آب با ارائه گزارش و نیازهای مرتبط با حوزه آب در اسرع وقت دست به کار شوند ما در سال 1401 برای حمایت از سرمایه ها و منابع آبی متفاوت عمل خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: برای بحران های پیش رو و بسیار گسترده باید آمادگی داشته باشیم . شکاف‌ها، فرونشست زمین و کاهش مخازن آبی نگران کننده است.

علائی افزود: بر اساس گزارش مدیریت پدافند غیر عامل کشور که طی 6 بند ارائه شده است ممانعت از احداث صنایع پر آب طلب در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مدل اجرایی خراسان رضوی در مدیریت مشارکتی به عنوان پایلوت کشور یاد کرد و گفت: خوشبختانه همه مدیران و دست اندرکاران، پروژه ها و طرح های خراسان رضوی را در راستای حفظ و حراست از منابع آبی پذیرفته اند و معتقدم برای عملیاتی شدن و حل مشکل بحران آب و پروژه ها باید مردم پای کار بیایند .

وی تصریح کرد: در حوزه آب حاکمیت آب با تصدی گری متفاوت است، اینکه چگونه برداشت آب و با چه کیفیتی که آسیب به منابع آبی زیرزمینی وارد نشود مرتبط به مردم و بخش خصوصی است که در حوزه تصدی گری قابل تعریف است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مشارکتی در حوزه آب گفت: معتقدم با مشارکت عمومی و مدل تعریف شده خراسان رضوی مشکل کمبود آب حل شدنی است.

وی در ادامه به نقش پررنگ روابط عمومی در مدیریت افکار عمومی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر جذب سرمایه ها و اعتبارات مالی مدیریت افکار عمومی در اجرای طرح ها باید در اولویت قرار گیرد و روابط عمومی با انعکاس رویدادها و اطلاع رسانی به موقع و صحیح نسبت به تبیین ضرورت طرح ها برای شهروندان نقش پذیری داشته باشد.

وی در ادامه به یاری جستن از شخصیت های اثر گذار در استان (امام جمعه،استاندار، فرماندار، نیروی انتظامی، دادگستری و…) اشاره کرد و خواستار تعامل با همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای تداوم بخشی پروژه ها، پاسخ گویی و شفاف گویی و جلوگیری از فساد در بخش ها یاد کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از مسدود کردن چاه های آب شهرداری ها خبر داد و گفت: برای فضای سبز شهرداری ها باید از پساب استفاده کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: شهرک های صنعتی به جز صنایع غذایی برای تامین آب مورد نیاز مجاز به استفاده از چاه های زیر زمینی نخواهند بود و باید از چرخه پساب برای صنایع بهره وری داشته باشند.

در پایان این نشست ارائه آمار چاه های دارای کنتور هوشمند آب شرب، کشاورزی و صنعت، ارائه آمار چاه های غیر مجاز دشت مشهد، آمار وضعیت کنتورهای دشت مشهد، مسدود کردن چاه های غیر مجاز با عمق 50 متر و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت در دشت مشهد در دستور کار قرار گرفت.

این مطالب را نیز ببینید!

تجهیز چاه های خراسان رضوی به کنتور ثمره اجرای طرح نجات آب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تمجید از طرح های ابتکاری و …