صفحه اصلی / خبرها / طرح ارتقای سواد آبی بانوان روستایی برای اولین بار در کشور کلید خورد

طرح ارتقای سواد آبی بانوان روستایی برای اولین بار در کشور کلید خورد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، به همین مناسبت “مرضیه شاملو” به عنوان طلایه‌دار ارتقای سواد آبی بانوان روستایی حکم خود را از مشاور امور بانوان و خانواده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی دریافت کرد.

در مراسم آغاز طرح ارتقای سواد آبی بانوان روستایی “عزت احمدی” مشاور فرماندار تربت جام، دکتر “سیدمجتبی قرشی” بخشدار بوژگان، “یگانه” مدیرعامل شرکت سهامی زراعی تربت جام، “یوسف اختری” مدیر امور منابع آب تربت جام و جمعی از مردم حضور داشتند، “کاظم جم” مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این مراسم ضرورت مشارکت مردم در مدیریت آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: در خصوص فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در مدیریت آب پیش از این طرح ارتقای سواد آبی دانش‌آموزان را برای اولین بار در کشور اجرا کردیم و در همین راستا به مدد روح بلند شهید سلیمانی طرح ارتقای سواد آبی بانوان روستایی به صورت پایلوت کشوری در تربت‌جام اجرایی شد.

بنابراین گزارش “تکتم میرزائیان” مشاور امور بانوان و خانواده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز طی سخنانی گفت: اعتقاد داریم که آموزش در جامعه باید از کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده شروع شود و بانوان روستایی می‌توانند زمینه ارتقای فرهنگی و آموزشی مدیریت آب در خانواده و در نهایت جامعه را فراهم کنند. وی افزود: به همین دلیل شرکت آب منطقه‌ای این طرح را اجرایی کرده است و امیدواریم با آموزش بانوان روستایی در این جهت گام مثبتی برداریم. وی از مشاور امور بانوان فرماندار تربت جام که کمک زیادی به آغاز اجرای طرح کرده است قدردانی کرد.

این گزارش حاکی است دکتر “سیدمجتبی قرشی” بخشدار بوژگان هم طی سخنانی بر اهمیت حضور بانوان روستایی در ارتقای فرهنگ صحیح مصرف آب تاکید کرد.

یوسف اختری” مدیر امور منابع آب تربت جام نیز با اشاره به ظرفیت قابل توجه حضور بانوان در مدیریت مصرف آب اظهار امیدواری کرد که تربت جام به عنوان پایلوت این طرح بتواند نتایج قابل قبولی کسب کند و الگویی برای سایر نقاط استان و کشور باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

مسابقه بزرگ ناجیان آب (فراخوان مسابقه و محتوای آموزشی)

دانش آموز عزیز شما در هر شهر یا روستای استان خراسان رضوی که زندگی می …