صفحه اصلی / خبرها / دومین گام برای افزایش سواد آبی بانوان روستایی

دومین گام برای افزایش سواد آبی بانوان روستایی

دومین بانوی فعال حوزه آب برای فعالیت در زمینه افزایش سواد آبی بانوان روستایی در روستای “قوش خزایی” شهرستان سرخس معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مشاور امور بانوان فرماندار سرخس در مراسم معرفی خانم “طاهره پسندی” با اشاره به شرایط ویژه استان خراسان رضوی از نظر خشکسالی گفت: افزایش سواد آبی بانوان روستایی نیاز امروز جامعه و به میدان آوردن زنان روستایی برای ارتقای فرهنگ مدیریت مصرف آب کاری ضروری و قابل ستایش است.

“کاظم جم” مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی سال گذشته و امسال به شرایط نامساعد منابع آبی اشاره کرد و گفت: اهتمام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی این است که برای غلبه بر این بحران باید مردم پای کار باشند و در این راستا مدیریت مشارکتی آب سرلوحه برنامه‌ریزی این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: اکنون در خراسان رضوی مدیریت آب در مناطق مختلف به ۲۰ تشکل کشاورزی سپرده شده زیرا اعتقاد داریم که کشاورزان بهترین مدیران آب هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان روستایی را در این زمینه نمی‌توان نادیده گرفت و از ظرفیت بالای آنان در این راستا باید بیشترین بهره را ببریم گفت: طرح ارتقای سواد آبی بانوان روستایی در همین راستا کلید خورده است و دومین بانوی فعال در حوزه آب برای کمک به افزایش سواد آبی بانوان روستا در شهرستان سرخس کار خود را آغاز کرده است.

این گزارش حاکیست در این مراسم که امام جماعت مسجد روستای قوش خزایی، رئیس شورای روستا و دهیار و جمعی از اهالی حضور داشتن “طاهره پسندی” حکم خود را از مشاور امور بانوان فرمانداری سرخس دریافت و کار خود را آغاز کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

طرح داناب در قطب کاشمر وارد گام دوم شد

با برگزاری کارگاه آموزشی مدیران و معلمان رابط طرح داناب در قطب کاشمر، دومین گام …