صفحه اصلی / خبرها / اجرای رویداد سواد آبی در خراسان رضوی آغاز شد‎ ‎

اجرای رویداد سواد آبی در خراسان رضوی آغاز شد‎ ‎

با برگزاری وبینار آموزشی توجیهی سواد آبی، اجرای رویداد سواد آبی در سطح مدارس استان خراسان رضوی ‏آغاز شد‎.‎

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، وبینار آموزشی رویداد سواد آبی با حضور نمایندگان شورای اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، رئیس گروه تکنولوژی های آموزشی، سرگروه های آموزشی، کارشناسان مسئولان ادارات آموزش و پرورش، رئیس پژوهشسرای دانش آموزی قطب علوم زمین و رئیس مرکز رشد کارآفرینی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست کاظم جم اعلام کرد: خراسان رضوی از سابقه ۱۳ ساله در اجرای طرح دانش آموزی برخوردار است و در سال تحصیلی جاری متناسب با مسائل و ظرفیت های روز، شیوه نامه های ابلاغی و هم اندیشی صورت گرفته با مسئولان محترم اداره کل آموزش و پرورش استان، این طرح در قالب یک رویداد آموزشی مهارتی تعریف شده و به اجرا درمی آید.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: امسال دانش آموزان متوسطه اول و دوم و همچنین هنرستان های کشاورزی در این برنامه مشارکت خواهند داشت. بخش مسابقه ها با محوریت پژوهش سراهای دانش آموزی و همچنین میزبانی رویداد استارتاپی سازگاری با کم آبی نیز توسط مرکز رشد کارآفرینی اداره کل آموزش و پرورش و دبیرخانه کشاورزی استان انجام می شود.

در این نشست هادی ظریف از تمرکز بر مهارت آموزی  دانش آموزان و معلمان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سابقه مثبت اجرای طرح در استان و بسترسازی آموزشی و مشارکتی متنوعی که در آموزش و پرورش استان صورت گرفته، تدوین ساختار اجرای رویداد سواد آبی به گونه ای انجام شده که دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف بتوانند علاوه بر محتوای نظری، مهارت های فنی و اجتماعی سازگاری با کم آبی را نیز تمرین کرده و بیاموزند.

رئیس اداره تکنولوژی های آموزشی استان خاطرنشان ساخت: مقرر شده است محورهای مسابقه و ایده پردازی و تولید آثار فناورانه در اختیار آموزشگاه ها قرار گیرد تا با کمک محتواهای آموزشی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی، دستاوردهای فرهنگی و علمی این طرح از سطح شهرستان ها گردآوری و مورد ارزیابی قرار گیرد.

گفتنیست در این وبینار که به مدت ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید محمد فشایی مشاور پروژه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به معرفی ساختار و محتوای آموزشی طرح پرداخت و همچنین در مدت باقی مانده مسئولین هر یک از بخش های مختلف رویداد فرآیند انجام کار را شرح داده و به گفتگو با حاضران پرداختند.

این مطالب را نیز ببینید!

تجهیز چاه های خراسان رضوی به کنتور ثمره اجرای طرح نجات آب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تمجید از طرح های ابتکاری و …