صفحه اصلی / نجات آب (داناب) / تازه های نجات آب / شرکت آب منطقه ای میزبان برنامه های استارتاپی دانش آموزی با موضوع سازگاری با کم آبی

شرکت آب منطقه ای میزبان برنامه های استارتاپی دانش آموزی با موضوع سازگاری با کم آبی

قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت دانش آموزان و هنرجویان کشاورزی استان و چالش های موجود در حوزه آب، شرکت آب منطقه ای میزبان برگزاری برنامه های استارتاپی برای دانش آموزان عضو مرکز رشد خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری در بازدید از هنرستان کشاورزی شهید یوسفی مشهد و همچنین مرکز رشد کارآفرینی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اعلام کرد: هم اکنون پنج چالش کلیدی در حوزه مدیریت منابع و مصارف آب در استان خراسان رضوی وجود دارد که چاره اندیشی پیرامون این چالش ها می تواند توسط دانش آموز خلاق و کارآفرین صورت گیرد.

در این بازدید معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز عنوان کرد: کشت های گلخانه ای فرصت بسیار مناسبی برای صرفه جویی در آب و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی به شمار می آیند. حمایت از جایگزینی و توسعه کشت های گلخانه ای یکی از سیاست های وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی است.

محمدعلی نعمت نژاد یادآور شد: در دوازدهمین سال اجرای طرح دانش آموزی نجات آب در استان خراسان رضوی که اخیرا با نام گسترش سواد آبی شناخته می شود، تمرکز بر توسعه مهارت های علمی و عملی دانش آموزان به ویژه هنرجویان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش صورت گرفته است.

رشیدی نیا، مدیر هنرستان کشاورزی شهید یوسفی 2 در این بازدید اظهار داشت: در مجموعه مرکز رشد کارآفرینی و همچنین هنرستان کشاورزی، دانش آموزان فرصت دارند آموخته های خود را به مهارت تبدیل کنند و انجام یک فعالیت کشاورزی را از ابتدا تا انتها تجربه کنند.

در این بازدید که با حضور نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و شرکت مشاور طرح گسترش سواد آبی برگزار شد، در مورد نحوه برگزاری استارتاپ ویکندهای سازگاری با کم آبی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این مطالب را نیز ببینید!

میزبانی عمیق ترین قنات جهان از دانشجویان مهندسی آب

جمعی از دانشجویان گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد در مقاطع کارشناسی تا …