صفحه اصلی / سازگاری با کم آبی / اخبار سازگاری با کم آبی / تشکیل شورای مدیریت منابع آب درگز کلید خورد

تشکیل شورای مدیریت منابع آب درگز کلید خورد

تشکیل شورای مدیریت منابع آب شهرستان درگز در جلسه شورای سازگاری با کم آبی به تصویب رسید. شورای سازگاری با کم آبی به صورت دوره‌ای و در زمان‌های معین در شهرستان‌های استان خراسان رضوی تشکیل می‌شود. این شورا روند اجرای سند سازگاری با کم آبی را در نقاط مختلف استان رصد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در این جلسه که “اکبر علیپور” رئیس کارگروه سازگاری با کم آبی استان، “کامران داوری” نماینده دانشگاه فردوسی، مدیران جهاد کشاورزی و آبفای شهرستان درگز و نمایندگان کشاورزان منطقه و مدیر امور منابع آب درگز حضور داشتند، نمایندگان کشاورزان از عدم اجرای شبکه پایاب سد درونگر انتقاد کردند و خواستار جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی در منطقه شدند. آنان آمادگی کشاورزان برای همراهی با کارگروه سازگاری با کم آبی را اعلام کردند.

 این گزارش حاکی است در ابتدای جلسه مدیر امور منابع آب درگز گزارش مبسوطی از وضعیت منابع آبی شهرستان ارائه کرد. “ابوالفضل بزرگی” افزود: ۶۵ درصد نیاز آبی شهرستان از آب‌های سطحی و ۳۵ درصد از منابع زیرزمینی تامین می‌شود. وی گفت: در شهرستان درگز سالانه ۲۳ سانتی متر افت سطح آب‌های زیرزمینی را شاهد هستیم. رئیس کارگروه سازگاری با کم آبی استان نیز بر اهداف سند سازگاری با کم‌آبی تاکید کرد. “علیپور” گفت: شورای مدیریت منابع آب شهرستان درگز باید هرچه سریعتر تشکیل و نیازهای شهرستان را مشخص کند. مدیران جهاد کشاورزی و آبفا نیز به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند. در این جلسه تشکیل هر چه سریعتر شورای مدیریت منابع آب درگز به تصویب رسید.

این مطالب را نیز ببینید!

تجهیز چاه های خراسان رضوی به کنتور ثمره اجرای طرح نجات آب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تمجید از طرح های ابتکاری و …